From the monthly archives: mars 2016

Godkväll!

Det här med att blogga… Jag är ju sämst iaf. Hur ska jag bli stor inom bloggvärlden om jag inte bloggar. Haha skoja bara, Ica for life. 

Sitter just nu och streamar Endres match mot Pixbo. Har aldrig varit ett fan av innebandy. Men rätt kul när det går bra för lag från Gotland. 

Anyway så är det mycket jobb nu. Är inte ledig förrän måndag. Men så är det, snart blir det London och lite ledighet. Var hemma på ön i helgen och firade påsk och födelsedagar. Mormor fyllde 85 år i fredags, vi hade en överraskningsfest för henne. Kul nä släkten är samlad. Lördagen bjöd på första grillningen och utflykt med hela gänget. På kvällen blev det utgång. 

Bjuder på lite bilder

   
    
    
    
 

 

Två jobbdagar kvar sen väntas lite ledighet och Gotland. Ska bli så skönt och komma hem. 

Planen var att jag och Lydia skulle gå på gymmet imorse. Jag köpte med mig frukost hem till henne istället och sen drog vi in till stan och gjorde några ärenden. Avslutade med sushi till lunch. Nu ska jag alldeles strax börja jobba. 

När jag kom hem från jobbet igår så låg ett stort påskägg på min säng. Det var från Jacob. Fick ett par Nikes, godis och ett läppsyl från Hurraw. Tappar alltid bort det, så det ska jag hålla hårt i. 

Han är bäst!

   
 

 

Bjuder på lite bilder från helgen då jag inte orkar skriva.

Invigde iaf Joe and Juice i Alvik och drack lite vin med tjejerna

   
    
   

 

Äntligen börjar det bli vår i Stockholm. Så skönt!   

 

Godmorgon!

Nu börjar 10 dagars jobb innan jag är ledig igen och åker till Gotland. Ska bli så skönt och komma hem.

Igår städa jag och Emma, hon åkte till jobbet och jag såg lite serier innan jag gick och tränade. Som alltid på måndagar så blev det bodypump. Börjar verkligen gilla det nu. Lägger på mer vikter också, så kul! 

Idag blir det jobb. Börjar lite senare så ligger i sängen och drar mig nu. Borde gå upp och göra någon nytta men orkar inte…

Bjuder på denna så länge, smutsig spegel och allt. Men invigde mina nya Stan Smith i helgen. Det var nästan vår. 

 

Så var det söndag igen. Vart tog helgen vägen? Skönt att jag är ledig imorgon också. 

Har iaf haft en kanonhelg. Jobbade i fredags, sen blev det aw med jobbet som slutade med utgång. Var hemma vid fyra typ. Hade sjukt kul, har världens bästa kollegor. Vi började på Ballbreaker och spelade biljard och bowling. Det gick ju som det gick… Sen fortsatte vi mot Oxid och avslutade på Hells kitchen. 

Igår var det äntligen dags för mellofinal. Jag och Louise hade köpt biljetter till genrepet. Det är nästan bättre att gå på den och sen se finalen hemifrån soffan. Det var en sjukt bra final. Alla låtar var riktigt bra. Hade mina favoriter, Frans, Molly, Panetos, Oscar. Så efter att har suttit på en stol i Mos och ätit en warp för att alla restauranger var det så mycket folk på, tog vi oss till Friends. Det var en mäktig stämning. Så kul! Vi tog sedan tåget till Louise hämtade Anis och Ella och väntade på Jacob. Sen åkte vi till Uppsala och hade tacos och mellokväll vid Ellan. 

Idag har vi inte gjort ett dugg jag och Emma. Vaknade vid sju och var så jäkla trött. Så somnade om till halv tio. La mig i soffan och här ligger vi ännu. Vi har tagit oss till ICA för att handla lite annars har vi plöjt tre filmer nu. Väntar på att Lydia ska sluta jobba, vi ska göra några utbildningar och planera lite inför grejer på jobbet.

    

 

Godkväll!

La mig precis i sängen. Är helt död efter kvällens träningspass. Emma jobbar måndagar numera så går själv på bodypumpen, så vi är tvungna att hitta ett nytt pass som vi kan gå på tillsammans. Så ikväll testade vi Shape. Vi trodde det skulle vara ungefär lika sommbodypumpen men det var ännu värre tyckte jag. Mådde illa efter. Så välkomnar jordens träningsvärk imorgon. 

Anyway så har jag jobbat som vanligt idag. Ska jobba ett litet kort pass imorgon innan jag har en ledig helg framför mig. Så efterlängtat. Ska se mello genrep i friends på lördag och sen åker jag till Uppsala och ser finalen hos Ellan. Söndagen är än så länge oplanerad. 

Nu tänkte jag sova. Är galet trött. Godnatt!

      
  

 

God förmiddag!

Tisdag igen, veckorna går väldigt fort. Älskar det!! Snart Gotland, sen London, sen sommar. 

Idag står jobb på schemat. De ringde nyss och börjar tre timmar tidigare. Så dags att börja röra sig dit snart. Jobbar till sent. 

Igår var jag på bodypump, den nya korreografi är såå jobbig. Men det är superkul, så skönt att ha ett pass i veckan som är återkommande. 

Bjuder på lite andra bilder från helgen.

   
   

 

Godmorgon!

Lördag idag, börjar sent och jobbar till sent. Helt okej dag att göra det. Ligga i soffan fram tills dess. Underbart. 

Veckan har bara sprungit förbi. Har jobbat, tränat och sen varit på bio med Emma. Såg how to be a single. Fat Amy gör det igen. Har aldrig skrattat så mycket. Helt underbar film!! Så se den! Kan alla dagar i veckan gå och se den igen. 

Igår var vi ute en sväng, jag Emma och Sara. Dansade och hade det sjukt kul. Landade hemma vid halv fyra typ.