From the monthly archives: september 2010

Hola!!

Sitter i Surfsalen och skriver på mitt historiaarbete, det går framåt.

Efter skolan ska jag och Evelina bege oss mot gymmet och vara duktiga en stund, sen resten av kvällen ska bestå utav lite plugg och underbaraste R♥.
Imorgon är det friluftsdag.. orientering står på schemat, får se om jag överlver det. Det är ju helt stört kallt ute nu, men får väl springa så man håller sig varm.

Nu ska jag skriva lite till innan jag slutar.

Pusss

 

Jag började aldrig att skriva på historian igår, eller satt och kollade på allt som hände på 1800-talet, och det hände så mycket så jag vet inte vad jag ska skriva om, men idag måste jag verkligen ta tag idag.

Skolan idag då, den har varit väldigt soft. Vi har haft turism hela dagen, letade lite fakta till gudiening och så.
Annars så ska jag jobba idag, orkar verkligen inte. Börjar vid tre och slutar sju..

Nej nu ska jag dra mig tillbaka till 1800-talet!

Puss 🙂

 

Kom nyss hem från stan, provad 50000 skor och köpte ett par, underbart. Vet att jag ska spara till England men jag var tvungen.
Nu ska jag börjar skriva min historiauppsats om 1800-talet.

Hej!

 

Det blåser över hela Gotland. Det är nog de värsta med att bo på en ö. Fast klarade mig ifrån motvind på väg till och från skolan idag.
Vi hade en föreläsning om våld och rasism idag. Emrich Roth som har överlevt ett koncentrationsläger och två andra som har varit med om saker i ”den undre världen”. Det var väldigt intressant faktiskt, men har hört det två gånger förut.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.
Kvällen kommer bestå utav att plugga och baka till turismlektionen imorgon.

Nej nu ska jag och Sixten snart hämta upp mamma och sedan ska vi på stan.

Puss

 

Jag är så dålig!!
För det första råkar jag slå sönder våran tekanna, med flusmällaren!! Hur lyckas jag egentligen?
För det andra så fick jag ett presentkort på Expert i födelsedagspresent av Sara som jag måste använda!, men funderar på att vänta lite, tills jag fått några höstbilder också. Och kanske några från London:).

 

 

Hejhej!

Jag är verkligen supermega trött. Denna dag har bestått utav konfirmand upptakt. Alltså, vi har tagit emot nya konfirmander i kyrkan. Toppenkul.
Jag har ingenting planerat ikväll, vilket är väldigt skönt men ändå blir man så rastlös. Jag gjorde allt mitt plugg igår så det känns toppen. Fast borde räkna lite matte egentligen.
Det hade varit skönt att träna, men jag är så trött. Bra anledning… eller inte. Måste komma igång med träningen igen, har inte tränat på jättelänge.

Imorgon är det skola, 8-15.30..  det säger ju sig självt. Efter det ska jag träffa efterlängtade My och senare ska jag nog träna med Evelina.

Nu måste jag ta hand om disken… :S

Hej!

 

Godmorgon!

Nu ska det pluggas hela dagen… det säger ju sig självt

Puss!

 

Hola!!

Spenderade min eftermiddag hos min favorit, han spöade mig i Buzz:(, inte okej.
Nu börjar jag bli lite hungrig och eftersom ingen är hemma så ska jag bege mig bort och köpa pizza:).

Puss

 

Det är fredag, ååh så underbart!!
Jag börjar inte förens kvart i tolv, vilket är riktigt skönt. Har bara två lektioner idag också. Suuper Jag hann läsa ut min engelskabok, så nu ska jag bara kolla igenom frågorna till redovisning:), det kommer gå toppenbra.. eller?
Annars idag ska jag nog plugga lite, sedan träffa världens bästa R♥.
Imorgon blir det plugg hela dagen tror jag.
Sixten kommer även hem ikväll, han har varit i Riga i en vecka.

På tal om Riga, alltså att resa och så, om en månad är jag och Johanna i LONDON!!!! Jag kan verkligen inte förstå det!!!! 😀

Puss